RSS
Write some words about you and your blog here

Di Mana Cintaku

Assalamualaikum wbr..
kisah yg akan sy ceritakan ini merupakan kisah benar hidup saya..bukan mahukan nama tetapi jika ianya mampu dijadikan teladan utk pembaca,saya amatlah berbesar hati..

Manusia memang tak akan pernah lari dari perasaan cinta terutama remaja.
Biasa la tu,time ni masing-masing dah rasa dewasa so nk cari pasangan la buat teman sehidup semati "katanyeee".Aku sendiri pon pernah merasai kemanisan zaman remaja dan sekarang aku masih lg seorang remaja...rasanya la...Umurpon baru mencecah 20 an...

Masa kat zaman sekolah dlu,aku tertanya-tanya bila la aku nk jumpa wanita yg sudi jd gf aku..haha maklumla time tu ilmu agama aku taklah kuat sgt even aku sendiri belajar kat SMKA."Don't judge a book by kulitnya"..memang betol lah pepatah orang putih tu bg aku..tak semestinya orang yg belajar dkat sekolah agama tu lebih baik dari mereka yg bersekolah dkat sekolah biasa..

Berbalik pd crita masa aku masih lg di bgku persekolahan,time tu memang ramai la member2 aku yg berkapel..aduhai macam2 karenah yg aku jumpa..klau diingat balik,memang ketawa sorang2 aku dibuatnya..aku sndri pon trjebak sekali..aku masa tu naqib..naqib yg jaga adik2 junior,bimbing diorang,bg usrah..haha bagus kan?ada satu mlm tu naqib dan naqibat nk buat prjumpaan dkat surau sbb nk bincang psl aktiviti utk adik2..dalam ramai2 naqibat tu,ada sorang ni aku berkenan sgt..bkn la nk mengata tp bg aku rupa dia tak la secantik yg lain tp mcm mana aku boleh berkenan dkat dia..dia plak ketua naqibat masa tu..bila dia brcakap je,semua org ketawa sbb cara dia brcakap..kalau berckap,dia la yg paling smngat..kitorang dgr jer dia potpet2..tp potpet2 dia pon ada mesej..

Pada suatu senja yg memukau,cewah aku duduk dkat beranda luar surau..memang style student asrama la bertingguk kat situ sbb nk tggu azan magrib..yg baik2 sume duk baca Quran tp yg nakal sikit haaa buat prangai mcm aku la..duk lepak kat luar surau..bila sume dah pergi ambek wuduk,aku duduk sorang2 dkat luar tu..bsandar kat dinding surau..tetiba terlintas kat fikiran aku nk tulis surat  dkat gadis tu...hahaha klau igt balik,senyum malu aku dibuatnya..aku tulis surat sbb nk bg tahu dkat gadis tu yg aku sukakan dia..dah tu nk jd psangan islamik (dlm islam kapel islamik sblum kawin xde yer tuan2 dan puan2)..dlm surat tu plak aku bahasakan diri aku ana dan aku pggl dia enti..hadoiyai..menyesal aku.




Dgn takdir Allah aku lupa yg tingkap kat ats kepala aku tu xde cermin..pdahal dah memang lama sgt dah tingkap kat situ xde cermin..lpas aku siap tulis surat tu,tetiba sorang kwn aku dtg dgn tersengih2..aku dah pelik tgk dia mcm tu..igt kan dah tersampuk..pastu dia ckp"ANA ENTI"...stress aku..rupa2 nya dari td dia intai aku tulis surat..memang kantoi la..malu yg amat aku masa tu..sejak dari hari tu bila jumpa je kwn aku tu,msti dia nk ejek aku..tp aku x ambil hati pon sbb aku tahu tu cara dia bergurau...bila 2 3 bulan dah berlalu,prasaan aku terhadap gadis tu dah hilang..mungkin prasaan mcm ni la yg dipanggil cinta monyet..maklumla masa tu ilmu agama xnak cari betol2..bila berkenan sikit mula lah ckp cinta hati la cinta pndang pertama la..hmmm manusia kan...bila dpt result spm,aku smbung belajar dkat Kolej MARA Kulim..haaa dkat sini pon byk jgk peristiwa yg berlaku..tp kbnyakannya sedih..tetapi insyaAllah ada pengajaranya..

Diharap dpt brsabar menunggu coretan hidup saya yg seterusnya..diingatkan sekali lg,perkongsian peristiwa dlm hidup saya bukanlah semata-mata kerana mahukan nama atau perhatian...saya cuma berharap jika ada kebaikan yg boleh dijadikan teladan utk pembaca dan keburukan yang harus dijauhi ..malah,jika Allah izinkan,saya ingin coretan saya ini dpt mnjadi bekalan utk saya pd kemudian hari..

-KunFayaKun-
("Jadilah",maka jadila ia )

2 comments:

Unknown said...

Nice of story. ..
That's right everyone has love story in their life..

Fatin Pauzi - FRD - said...

kadang-kadang apa yang kita rancang tidak menjadi adalah kerana Allah adalah sebaik-baik perancang..sentiasa tahu apa yang terbaik buat kita..

Unknown said...

Nice of story. ..
That's right everyone has love story in their life..

Fatin Pauzi - FRD - said...

kadang-kadang apa yang kita rancang tidak menjadi adalah kerana Allah adalah sebaik-baik perancang..sentiasa tahu apa yang terbaik buat kita..

Post a Comment